نویسندگان
تبلیغات
کد HTML تبلیغ
WELCOME

 

بندرانزلی این شهر پرتردد گردشگرپذیر و مرکز تجارت و حمل و نقل در گیلان بر خلاف نظر کارشناسان نیاز به پارکینگ از هیچ نوع اعم از خصوصی یا عمومی نداشته و ندارد.
    
اگر گذارتان به این شهر کوچک زیبا افتاد و تصمیم گرفتید خودرویتان را در پارکینگ بگذارید و ساعتی را در بلوار ساحلی قدم بزنید یا در بازار خریدی بکنید خودتان به عینه این مساله را در می یابید.
در صورتی که توانستید بین ردیف خودروهای پارک شده در کنار خیابانهای کم عرض جایی پیدا کنید ، همان جا را غنیمت بشمارید چرا که همانگونه که گفتم انزلی نیاز به پارکینگ عمومی نداشته و ندارد.
گرچه این روزها یکی از بهترین نقاط مرکز شهر یعنی ضلع شمالی میدان امام را که منطق حکم می کند به یک فضای شهری زیبا تبدیل شود به صورت یک پارکینگ موقت مخروبه در آمده ، اما آن را به چشم جلوه گاه هنر مدرن ببینید و نه پارکینگ .
البته مجتمع های تجاری ، بانکها و ساختمانهای چند طبقه ای که بدون داشتن پارکینگ در جلوی چشم همگان و در خیابانهای اصلی ، کم عرض و شلوغ شهر مثل قارچ سبز می شوند ، نیز شاهد دیگری بر این ادعا هستند.
سالها است در جلسات شورای شهر و شورای ترافیک و غیره به ضرورت احداث پارکینگ عمومی آن هم از نوع طبقاتی و همچنین لزوم نظارت دقیق بر ساخت پارکینگ در ساختمانهای چند طبقه این شهر گردشگرپذدیر تاکید می شود.
اما با دیدن کلیه شواهد و در عمل در می یابیم که همه اینها در حد فرضیه بوده و انزلی به واقع نیازی به پارکینگ نداشته و ندارد.
رییس شورای شهر بندرانزلی در این باره به ایرنا گفت : الزام ساختمان سازها به احداث پارکینگ ، نظارت دقیق شهرداری از ابتدای شروع ساخت تا پایان کار را می طلبد.
” محمد رضا بدیعی فر” اظهار داشت :از سوی دیگر شهرداری موظف است یا خود اعتباری را برای ساخت پارکینگهای عمومی در شهر در نظر بگیرد و یا با در نظر گرفتن امتیازاتی سرمایه گذاران را به این امر جلب کند.
وی با بیان این که در حال حاضر بسیاری از ساختمان سازها به جای ساخت پارکینگ در بناهایشان جریمه عدم ساخت را می پردازند ، اذعان داشت پرداخت جریمه درد نبود پارکینگ عمومی در شهر انزلی را دوا نمی کند.
“شهرام نواری ” مهندس راه و ساختمان و عضو شورای شهر نیز معتقد است: شهرداری حق تخطی از قوانین را ندارد و باید با نظارت کافی از احداث ساختمانهای چند طبقه بدون وجود پارکینگ جلوگیری کند .
وی افزود: گرچه کمیسیون ماده ۱۰۰ رسیدگی به تخلفات ساختمانی در صورت عدم ضرورت تخریب بنا رای به پرداخت جریمه می دهد اما جریمه مشکل نبود پارکینگ و تراکم خودروها و مشکلات ترافیکی شهر انزلی را برطرف نمی کند.
نواری خاطرنشان کرد: در مواردی که تخریب ساختمان صلاح دیده نشود بهترین راه حل خرید قطعه زمینی از سوی متخلف تحت عنوان پارکینگ و سپردن آن به شهرداری است .
این عضو شورای شهر متذکر شد: اگر شهرداری در یک مورد رای به تخریب بدهد دیگران به تخطی از قانون گستاخ نمی شوند .
وی همچنین یاداور شد : طبق قانون در خصوص ساختمانهایی که یک کسری پارکینگ دارند شهرداری جریمه ای در نظر می گیرد که این مبالغ باید در حساب جداگانه ای جمع اوری و صرف احداث پارکینگ عمومی شود که تاکنون این کار صورت نگرفته است .
رییس اداره راهنمایی و رانندگی بندرانزلی در این خصوص به ایرنا گفت: ساخت پارکینگ عمومی برای شهرگردشگرپذیر بندرانزلی یک ضرورت غیرقابل انکار است که متاسفانه از سالهای گذشته به آن توجه نشده است.
سرهنگ” حسین زریابی ” اظهار داشت : مجتمع های مسکونی و تجاری نیز طبق قانون ملزم به احداث پارکینگ هستند ولی عدم نظارت شهرداری موجب شده که برخی مجتمع ها پارکینگ را نیز تبدیل به واحدهای مسکونی یا تجاری نمایند.
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بندرانزلی در این باره گفت : با توجه به جغرافیای شهر انزلی ، بافت قدیمی این شهر گردشگر پذیر و پر ترافیک ، نبود جاده کمربندی و پارکینگ اگر هرچه زودتر برای ساخت پارکینگهای عمومی مناسب فکری نکنیم دچار مشکل می شویم .
سرهنگ ” جلال مقدم خاوری ” تاکید کرد: در زمان صدور مجوز باید روی احداث پارکینگ به تعداد لازم و همچنین نظارت بر ساخت ان دقت شود.
شهردار بندرانزلی در این باره گفت : کلیه ساختمانهای جدید موظف به احداث پارکینگ هستند و شهرداری نیز بر روی ساخت پارکینگ نظارت دقیق دارد.
” سید بدرالدین بدری ” اظهار داشت : آن دسته از ساختمانهایی که بدون پارکینگ پایان کار گرفته اند مجوز هایشان را از کمیسیون استان دریافت کرده اند.
به واقع شهر بندری ، توریستی و پر رفت و آمد انزلی هم اکنون نیز با معضل نبود پارکینگ و تبعات منفی آن بر ترافیک ، منظر شهری ، وجهه مدنی و تبعات غیر مستقیم دیگری مانند افزایش احتمال سرقت خودرو و کاهش تمایل گردشگران برای ورود به این شهر و بسیاری اثرات سوء دیگر ناشی از این مساله روبرو است و بی توجهی شورای شهر و شهرداری به این ضرورت مهم شهری بیش از این جایز نیست.
شهر بندرانزلی دارای حدود ۱۱۰ هزار نفر جمعیت است که در ایام عید و تابستان قریب دو تا دو و نیم میلیون گردشگر نیز در این شهر اقامت موقت داشته و یا از آن گذر می کنند.

 

منبع: گیلان نیوز

آرشیو مطالب
ارسال نظر جديد
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی یا گیلکی تایپ کنید.
  • نظرات در ارتباط با همین مطلب باشد در غیر اینصورت از « فرم تماس با مدیریت » استفاده کنید.
  • «مدیر سایت» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور یم.
  • نظرات پس از تأیید مدیریت سایت منتشر می‌شود.



جستجو
مدیریت
سایت کرکان بندرانزلی با دامنه
www.kargan.ir
نیز در دسترس می باشد.
مرحوم تقی کرکانی خان قدیم کرکان

روستای کرکان در منطقه جلگه ای و در کنار جاده کپورچال-آبکنار واقع شده دارای نسق 85 ساله (تاتاریخ 1363 شمسی)بوده و از نظر ثبتی جزء بخش 7 حومه انزلی و سنگ شماره 6 میباشد و مسافتش تا کپورچال 7 کیلومتر و تا انزلی 27 کیلومتر است . . .

تبلیغات
HTML
محبوب ترین مطالب
بازدید از سایت